Leverkanker.nl

Alles over leverkanker

Leverkanker.nl

eten

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Henri 1 jaar, 11 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

dion

Wat kan ik allemaal wel en niet eten nu ik leverkanker hebt?

#5173 Reactie

Henri

Dion,
    Hieronder een paar tips, die zijn gebaseerd op langlarige ervaring met leverproblemen:

Eiwit: Eiwitvoorziening is HET probleem bij leverproblemen. Hieronder een paar tips, maar je moet daarmee een beetje expirimenteren.
    1. Eet geen vlees. Mijn ervaring is, dat vlees een te grote belasting is voor je lever. Mager, niet mager; het maakt niet uit.
    2. Om te zorgen, dat je voldoende eiwit binnenkrijgt, probeer vis., zuivel en plantaardige eiwitdragers, als bonen en erwten.
    3. Als je kankerpatient bent {zoals ik} kan je flesjes met voedingsdrank krijgen, Dit wordt vergoed door de verzekering.
    4. Eiwit preparaten, zoals die door sportfreaks worden gebruikt kunnen je helpen. Het beste is wei proteine, in b.v. natuurvoedingszaken te krijgen.

Koolhydraten:= energievoorziening. Dit is de makkelijkste: eet lichte zoetigheid. Ik eet dingen als cornflakes en zo, maar ook notenrepen zijn prima.

Vetten: je moet iets van vetten binnenkrijgen. En dat is een probleem, omdat de lever daarop minder goed reageert. Zuivel werkt voor mijn gevoel het beste. Ook vis kan hier iets betekenen.

Tenslotte::
    1. Zorg, dat je stoelgang op gang blijft. Hiermee kan je veel “nare dagen” vermijden. Zelf gebruik ik Nourilax, 1x per dag een pilletje. Werkt prima.
    2. Eet niet veel op één keer. Het is beter om je eten op over de dag te verdelen.
    3. Exipirmenteer. Dan vindt je vanzelf uit, wat goed bij je valt..

Hoop dat je er wat aan hebt… H

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: eten
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties